
پشتیبانی واتساپ کجاست؟ آیا در ایران مسئولی برای پاسخگویی دارد؟ اگر عضو پیامرسان واتساپ هستید و در استفاده از آن دچار مشکلاتی شدید یا امنیت شما به خطر افتاده است از طریق پشتیبانی واتساپ به شرکت متا گزارش دهید. تو واتساپ 5 راه برای ارتباط وجود دارد:
- گفتگوی آنلاین درون برنامهای
- ارتباط از طریق سایت
- ایمیل
- نامه فیزیکی
- شماره تلفن
شماره تلفن پشتیبانی روبیکا مربوط به کشور آمریکا است و شما حتی اگرم قادر به تماس باشید باید به زبان انگلیسی صحبت کنید که خب اینکار برای اکثر مردم کشور ما مقدور نیست. پس به سراغ آموزش 4 روش دیگه میرویم.
1- ارتباط با پشتیبانی واتساپ با گفتگوی آنلاین
برای اینکار ابتدا وارد واتساپ خود شوید. و از طریق سه نقطه بالا به Settings بروید و پایین صفحه وارد بخش Help شوید.

حالا باید Contact us رو انتخاب کنید

در بخش Contact us ازتون میخواد که مشکل خود را بصورت خلاصه درج کنید. پس تو بخش tell us how we can help به زبان انگلیسی روان مشکل خود را درج کنید. بهتره تیک گزینه زیرش هم زده باشه و سپس روی Next کلیک کنید.

خب احتمالا با صفحه زیر مواجه شوید که میگه شاید مشکلت یکی از موارد زیر باشه، در هر صورت باید پایین صفحه روی send my questions to whatsapp support بزنید.

خب پس از چند ثانیه صفحه گفتگو با اکانت رسمی واتساپ برای شما ایجاد خواهد شد که در اینجا با یکی از پشتیبانیهای واتساپ چت کنید. مشکلات خود را به زبان انگلیسی روان باید بنویسید.

علت تاکید ما به گفتگو با زبان انگلیسی این است که اونا اصلا فارسی بلد نیستند و اگر به فارسی بنویسید احتمال پاسخگویی خیلی کم است. در صورتی که مسلط به زبان انگلیسی نیستید از دوستان و آشناهایی که وارد هستند کمک بگیرید.
2- بخش تماس با واتساپ از طریق سایت رسمی
اگر کلا نتوانستید وارد حساب شوید وارد بخش “تماس با واتساپ” شوید. در این بخش که برای فارسی زبانان هم هست ازتون میخواد شماره و وارد کنید.
- بخش اول کد و 98+ بزارید و در بخش دوم شماره خودتون و بدون صفر اول بنویسید
- تو کادر بعدی یک نشانی ایمیل معتبر درج کنید. در کادر “تایید نشانی ایمیل” همون نشانی ایمیل قبلی و تکرار کنید
- دستگاهی که روش واتساپ نصب بوده و انتخاب کنید
- تو کادر بزرگ هم پیام خود را درج کنید

پس از انجام کارهای بالا روی “مرحله بعد” کلیک کنید و حالا چند مدت منتظر بمانید. اصلا نباید اسپم کنید و چند بار پشت سرهم درخواست کنید، فقط یکبار اینکارو انجام دهید تا اسپم شناخته نشوید.
3- ارتباط از طریق ایمیل رسمی
راه سوم این است که به نشانیهای زیر ایمیل بزنید. این ایمیلهای رسمی پشتیبانی واتساپ هست که به عنوان راهکار سوم خواهد بود. اگر از طریق روشهای بالا جواب نگرفتید. متن خود را کامل نوشته و شماره تلفن و مدل گوشی یا تبلتی که استفاده میکنید هم درج کنید.
ایمیل واتساپ برای اندروید:
ایمیل واتساپ برای آیفون:
ایمیل واتساپ برای سایر:
نمونه صحیح درخواست از طریق ایمیل
Unfortunately, my WhatsApp account has been banned and I cannot have access to it. I hugely depend on itfor my business and I request you to check the issue and if possible, unban my account, please
شمارتون و با کد 98+ بنویسید : my phone number
نام خودتون و بنویسید : Name
آدرس ایمیل معتبر شما : Email
در ارسال ایمیل هم دقت کنید فقط یکبار اینکارو انجام دهید و از اسپم کردن و ارسال چند باره جدا خودداری کنید.

4- ارسال نامه فیزیکی به دفتر مرکزی در کالیفرنیا
در آخرین درخواست اگر مشکل شما خیلی حاد هست با ارسال نامه فیزیکی به این شرکت مشکلات خود را مطرح کنید. فقط کافیست نامه خود را به زبان انگلیسی روان به آدرس زیر ارسال کنید. بهتر است نامه بصورت چاپی باشد تا مشکلی در خوانایی نداشته باشد.
WhatsApp LLC
1601 Willow Road
Menlo Park, California 94025
در نامه ارسال شده تمام موارد مانند نوع گوشی، شماره تلفن و … را درج کنید و متن کوتاه و اشاره مستقیم به مساله داشته باشد. از نوشتن موارد حاشیهای پرهیز کنید.
البته این مورد برای مسائل عادی کمی زیادروی هست ولی خب در صورتی که صلاح دیدهاید این اقدام را عملی کنید، به آدرس پست بین المللی مراجعه کنید تا با نحوه ارسال نامه به خارج از کشور و هزینههای آن آشنا شوید.
آیا واتساپ در ایران پشتیبانی دارد؟
خیر، شرکت متا که مالک واتساپ است در ایران نمایندگی ندارد. این شرکت آمریکایی هست و با وضعیت تحریم کشور ما محال است دفتری در کشور ما افتتاح کند. با اینحال در بخش نظرات سایت ما میتوانید مشکل خود را درج کنید تا شما را راهنمایی کنیم.
سلام. من شماره تلفن ای دارم که احتمالا کسی میخواهد با آن واتساپ نصب کند چون کدش برایم ارسال شده است حال باید چه کنم،
اگه سیم کارت دست شماست که نیاز به نگرانی نیست
بهتره همین الان تایید دومرحله ای کنید تا خیالتون راحت باشد