خانه » تلگرام » آموزش تغییر فونت تلگرام (فونت دلخواه بزار)

آموزش تغییر فونت تلگرام (فونت دلخواه بزار)

آموزش تغییر فونت تلگرام

با تغییر فونت تلگرام اندروید یا تغییر سایز فونت تنوع و زیبایی در محیط های گفتگو ایجاد کنید. با بزرگ کردن فونت و نوشته ها در تلگرام خواهید توانست اندازه متن های گفتگو را بزرگتر و کوچیکتر کنید، برای آموزش و یادگیری با ما همراه باشید.

یکی از اصلی ترین و گرافیکی ترین حالت نمایش یک متن فونت آن است که استایل و زیبایی خاصی به نوشته می دهد. فونت ها سایز و شکل های گوناگونی دارند و در زبان فارسی هم انواع آن موجود است که در برنامه هایی نظیر فتوشاپ و آفیس و … مورد استفاده قرار میگیرند.

در گوشی های اندروید به صورت پیشفرض فونت عادی و ساده ای قرار دارد و اگر از کاربران تلگرام هستید حتما دلتون میخواد که نوشته ها و متن های شما در گپ ها و چنل ها قشنگ بشه و با شکل دیگری به نمایش در بیاید ولی به صورت پیش فرض این قابلیت در این برنامه وجود ندارد و نمیتوان با تنظیمات داخلی تعویضش کرد و باید به فکر راه دیگری برای انجامش باشید.

ما در اینجا دو روش به شما برای تغییر فونت فارسی در تلگرام پیشنهاد میدهیم که میتوانید انجام دهید و متن های محیط گفتگو های خود را زیبا کنید و از آن لذت ببرید.

روش اول عوض کردن فونت تلگرام :

میتوانید به صورت کلی فونت کل گوشی را تعویض کنید و در تمام نقاط از دستگاه اندرویدی خود این تغییر را انجام دهید. ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید و به دنبال Font Style یا Font Change بگردید و از میان گزینه های موجود در دستگاه یکی را انتخاب کنید. این گزینه در گوشی های اندروید 7 و  سامسونگ در مسیر Settings – Display – Screen zoom and font – Font Style قرار دارد و به صورت پیش فرض 5 نوع دارد ولی میتوانید از گزینه Download fonts بیشتر دانلود کنید.

روش دوم زیبا کردن فونت تلگرام :

استفاده از برنامه های غیر رسمی همانند تلگراف و موبوگرام که برخلاف نسخه رسمی این ویژگی را دارد که فقط و فقط فونت خود برنامه را تغییر بدید و گزینه های بسیاری در اندازه و استایل های گوناگون برای انتخاب دارد که با توجه به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. مسیر تغییر فونت موبوگرام باید پس از ورود به آن از منو گزینه تنظیمات موبو – تنظیمات ظاهری – فونت را بزنید و از میان انواع فونت فارسی یکی را انتخاب کنید و تایید کنید سپس برنامه یک بار باز و بسته میشود و میبینید که نوشته ها تغییر کرده اند، اگر خوشتون نیومد دوباره همن مسیر را بروید و یکی دیگه را برگزینید

برای تغییر استایل نوشته های تلگرام ویندوز باید کل فونت سیستم را عوض کنید و اصلا خوشایند نیست، همچنین میتوانید از ربات فونت تلگرام کمک بگیرید که با با فونت‌های متفاوت پیام ارسال کنید که میتوانید از بات نستعلیق کمک بگیرید.

تغییر سایز فونت تلگرام اندروید

برای اینکار به منوی تلگرامی خود بروید و گزینه Chat Settings را انتخاب کنید، در قسمت بالا شما میتوانید از قسمت Message Text Size انداره نوشته هارو تغییر دهید. عدد به صورت پیشفرض بر روی 16 است که اگر چشمتان ضعیف است میتوانید روی عدد بیشتری تنظیم کنید.

نمایش سه خطی تلگرام

همچنین حالت نمایش دو خطی و سه خطی گفتگوها در تلگرام برای مشاهده جزئیات بیشتر یا کمتری از یک کانال در فهرست گفتگو هم میتواند به شما کمک کند تا جزِیات را بهتر ببینید.

guest
نام باید حداقل 3 حرفی باشد
4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی بیشتر رای
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
پیمایش به بالا