خانه » تلگرام » چگونه در تلگرام لوکیشن بفرستیم (Live Location)

چگونه در تلگرام لوکیشن بفرستیم (Live Location)

یکی از قابلیت های خوب و کاربردی که جدیدا به تلگرام اضافه شد (ورژن 4.4 ) اشتراک گذاری موقعیت مکانی یا لوکیشن (Live Location) است که شما می‌توانید از طریق این برنامه مکانی که در آن حضور دارید را برای دیگر کاربران ارسال نمایید تا آن ها هم به صورت زنده روی نقشه ببینند که شما الان در کجا هستید.

اگر شما در یک خیابان خاصی هستید و میخواهید به دوستتان بگویید به دنبال شما بیاید، خب تصور کنید شما که برای اولین بار در اون مکان هستید باید ادرس دقیق خود را به دوستتان بدهید تا شما را پیدا کند ولی با قابلیت اشتراک گذاری موقعیت مکانی زنده تلگرام دیگر نیاز نیست آدرس دهید و فقط کافیست از قابلیت لوکیشن تلگرام استفاده کنید تا بدون دردسر موقعیت فعلی خود را برای دوستتان بفرستید
روشن کردن Location

برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود از طریق تلگرام ابتدا Gps دستگاه خود را روشن کنید که در گوشی شما به نام Location است. حتما پس از اتصال اینترنت اینکار را انجام دهید و در صورت خاموش بودن Gps  قادر به ارسال موقعیت مکانی نخواهید بود.

لایو لوکیشن تلگرام

حالا برای ارسال موقعیت مکانی در تلگرام یا Live Location وارد تلگرام خود شوید ( حتما به آخرین نسخه آپدیت شود )

اول وارد اون گروه یا گفتگوی شخصی شوید که میخواهید موقعیت جغرافیایی خود را به اشتراک بگذارید و سپس علامت گیره در پایین صفحه گفتگو را لمس کنید و از بین گزینه های نمایان شده شما باید گزینه Location را انتخاب کنید

توجه داشته باشید استفاده از لایو لوکیشن تلگرام فقط برا چت های خصوصی نیست و برای سوپرگروه ها هم میشه بکار برد.

تنظیمات لوکیشن تلگرام

سپس یه نقشه ظاهر میشه که کمی صبر کنید تا مکان یاب موقعیت شما را بیابد و سپس با گزینه قرمز رنگ Share My Live Location For را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری لوکیشن

پس از انتخاب گزینه قرمز رنگ با پنجره همانند تصویر بالا مواجه میشوید که از شما میخواد مدت زمانی که میخواهید تا موقعیت مکانی شما به صورت زنده با شخص مورد نظر اشتراک گذاری شود را انتخاب کنید. تلگرام سه گزینه 15 دقیقه ای ، 1 ساعته و 8 ساعته را برای انتخاب به شما ارائه میدهد که میتوانید طبق نظرخودتان و محلی که در اون هستید یکی و قبول کنید و بعد از انتخاب مدت زمان مورد نظرتان باید گزینه Share را لمس کنید تا به کاربر یا گروه ارسال شود. (مثلا اگر 1 ساعته را زدید شمارش شروع میشه و بعد یک ساعت موقعیت زنده از بین میرود)

خب فرض کنید شما 8 ساعته را انتخاب کردید اما پشیمون شدید که برای لغو حالت زنده باید به همون چت خوصوصی یا گروهی که قبلا راسال کردید برید و بر روی نقشه ای که قبلا فرستادید کلیک کرده و Stop Sharing Location را لمس کنید تا عملیات لغو شود.

guest
نام باید حداقل 3 حرفی باشد
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
پیمایش به بالا