خانه » تلگرام » یافتن افراد نزدیک در تلگرام | پیدا کردن با People nearby

یافتن افراد نزدیک در تلگرام | پیدا کردن با People nearby

یافتن افراد نزدیک در تلگرام

پیدا کردن افراد نزدیک در تلگرام ممکن شد، شاید یکی از قابلیت‌های دوست داشتنی در دنیای پیامرسان‌ها یافتن افراد نزدیک از طریق لوکیشن و GPS است که در سال‌های قبل چینی‌ها یک برنامه ای به نام  ویچت ساختند که ما ایرانی‌ها از اونجا به این قابلیت وابسته شدیم.

یافتن افراد نزدیک در تلگرام (People nearby) شاید از قابلیت‌هایی باشد که بعضیا دوست داشتند سریعتر اضافه شود تا بتوانند از ان استفاده کنند، سرانجام در نسخه 5.8 به صورت رسمی افزوده شده است و در ورژن 5.15 هم نسخه دوم اون به همراه گروه محلی منتشر شده است.

استفاده درست و مناسب از این ابزارها باعث بقای آن‌ها در کشورمان خواهد شد، بعضی از مردم از این امکانات سواستفاده کرده و ایجاد مزاحمت میکنند.

باید بدانید که در حال حاضر شخصیت یک جامعه به رفتارهای کاربران شبکه های اجتماعی اون ملت بستگی دارد. اگرم این قابلیت نبود قبلا از ربات دوستیابی تلگرام جهت اینکارا استفاده میشد.

اموزش پیدا کردن افراد نزدیک در تلگرام

بعد از بروزرسانی تلگرام وارد آن شوید و به بخش مخاطبین بروید، در اینجا گزینه Add People nearby (افزودن افراد نزدیک) را بزنید. اگه با تصویر زیر روبه رو شدید باید لوکیشن گوشی خود را روشن کنید.

People nearby

پس از فعال کردن لوکیشن گوشی با صفحه همانند تصویر زیر مواجه میشوید که افراد و گروههای محلی نزدیک شمارو پیدا میکنه و در لیست زیر به نمایش درمیاره، همچنین مسافت شما و کاربر موردنظر راهم بر حسب کیلومتر درج می‌کند که حدودی بفهمید از کجا هست.

اگر روی Make Myself Visible (قابل مشاهده کردن من) بزنید پروفایل شما هم برای افراد نزدیک به نمایش در میاد و دیگران خواهند توانست با شما ارتباط برقرار کنند.

با ساختن گفتگوهای گروهی مختص موقعیت مکانی از قسمت «کاربران نزدیک» میزبان اجتماعات محلی باشید. که از طریق گزینه Create Local Grpoup میتوانید گفتگوهای محلی بسازید. این گروههای محلی البته برای همه قابل روئیت است ولی فقط افرادی نشان داده می‌شود که در محدوده جغرافیایی موردنظر باشند.

قابلیت People nearby

چگونه افراد نزدیک در تلگرام را غیر فعال کنیم

اگر تا به حال از این قابلیت استفاده نکردید اصلا پروفایل شما برای کسی نمایان نخواهد شد. اما اگر از قبل استفاده کردید هم جای هیچ نگرانی ای درباره جستجوی افراد نزدیک در تلگرام وجود ندارد.

عملکرد این قابلیت به این شکله که اگر شما نمی‌خوایین کسی شمارو ببینه کافیه روی Stop Showing Me (من و نشان نده) کلیک کنید تا نمایش شما برای اطراف متوقف شود.

به من نشان نده

ساخت گروه محلی در تلگرام

گروه محلی همانظور که از اسمش پیداست مختص منطقه جغرافیایی شماست. با ایجاد یک گفتگوی محلی در منطقه خاص افرادی که در شعاع چند کیلومتری اون مکان هستند با جستجوی نزدیک عضو گروه شما می‌شوند.

برای ایجاد آن مثل مسیر بالا به People nearby بروید که در این بخش لیستی از گروه‌هایی که در نزدیکی شما هستند را مشاهده خواهید کرد. حالا روی Create a Local Group کلیک کنید. در صفحه بعدی یکسری توضیحات میده که شما Start Group را بزنید

ساخت گروه محلی در تلگرام

سپس یک نام برای گروه خود انتخاب کنید. در قسمت لوکیشن هم منطقه جغرافیایی شما را نشان میدهد. اگر مثلا میخواهید در جردن این گروه را ایجاد کنید و همون لحظه در جردن باشید این لوکیشن درست است، وگرنه باید از طریق گوگل مپ به دنبال ادرس جغرافیایی خود باشید.

افراد نزدیک در تلگرام

گروههای محلی بسیار کاربردی است. مثلا اعضای یک خوابگاه یا ورزشگاه یا کمپ کوهنوردی و … می‌توانند با ایجاد همچین گپ‌های همدیگر را پیدا کنند. سعی کنید گروه را عمومی کنید که کاربران بتوانند با سرچ کردند هم گروه شما را بیابند.

یافتن افراد نزدیک در تلگرام با برنامه منوگرام

راه دیگر برای یافتن دوستان اطراف این است که شما از برنامه منوگرام استفاده کنید. منوگرام به شما امکان یافتن افراد عضو تلگرام در شهر و منطقه خود را میدهید که چت روم هم دارد و جالب تر اینه که فاصله شما تا افراد دیگر را هم محاسبه میکند. شما میتوانید بر اساس یافتن افراد به صورت اتفاقی، برحسب ایدی منوگرام و بر اساس اسم مخاطب نزدیکان خود را بیابید.

برای دانلود برنامه منوگرام (Menugram) می توانید به کافه بازار مراجعه کنید. فعلا همین برنامه را میشناسیم ولی اگر ربات جستجوی افراد نزدیک هم داشته باشیم تا حالا رویت نکردیم و اگر شما میشناسید میتوانید در قسمت دیدگاه ها درج کنید تا دیگران هم بهره ببرند.

ربات هیدن چت و ناشناس (جستجوی افراد نزدیک)

 

guest
نام باید حداقل 3 حرفی باشد
31 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی بیشتر رای
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
پیمایش به بالا