خانه » تلگرام » ساخت استیکر متحرک تلگرام | Animated Stickers

ساخت استیکر متحرک تلگرام | Animated Stickers

آموزش ساخت استیکر متحرک تلگرام، پیامرسان محبوب ایرانی ها استیکر متحرک را به امکانات خود اضافه کرد. همانند قبل هر شخص قادر به ساخت استیکر متحرک تلگرام خواهد بود، در واقع این استیکر ها گیف نیستند و کاملا شبیه استیکرهای قبلی هستند اما بصورت متحرک هستند و زیبایی دوچندانی را درگفتگوها ایجاد خواهد کرد. پاول دورف در کانال Telegram Designers گفته بود که بزودی این قابلیت در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

از چهاردهم ژوئن 2019 کانال Stickers Winners نمونه هایی از این استیکرها را به نمایش گذاشته است، فعلا چند استیکر در این چنل موجود است که با جویین شدن میتوانید آن را مشاهده کنید، اگر نسخه 5.9 دارید میتوانید ان را اد کرده و در محیط های گفتگو استفاده نمایید.

استیکر متحرک تلگرام

واقعا با بودن این پکهای زیبا دیگر کسی نمیتونه به تلگرام انتقاد کنه چون در جهان هیچ برنامه ای به زیبایی و کارایی تلگرام وجود ندارد و فقط کمی زمان لازم دارد تا به بزرگترین پیامرسان جهان تبدیل شود، چون این پکهای متحرک یک عامل جذب کننده خواهد شد.

آموزش ویدئویی ساخت استیکر متحرک تلگرام

در ویدیوی زیر آموزش ساخت استیکر متحرک تلگرام را مشاهده میکنید، البته زبان این ویدیو روسی هست ولی دیدن آن کمک زیادی به شما خواهد کرد.

تلگرام وعده داده بود که در اوایل ماه جولای پشتیبانی کامل از استیکرهای متحرک را در تمام سیستم عامل ها داشته باشد. در حال حاضر استیکرهای متحرک در این نسخه ها یا بالاتر قابل مشاهده است.

تلگرام دسکتاپ 1.7.3+ (نسخه اصلی و بتا)
تلگرام اندروید 5.7.1+ (تنها نسخه بتا)
تلگرام آیفون 5.7+ (نسخه اصلی و بتا)
تلگرام مک 5.3+ (تنها نسخه بتا)

آموزش ساخت استیکر متحرک تلگرام

چگونه در تلگرام استیکر متحرک بسازیم، برای ساخت استیکر متحرک تلگرام شما میتوانید از برنامه افتر افکت Adobe After Effect استفاده نمایید. بعد از دانلود و نصب این برنامه که حدود 2 گیگ هم حجم دارد به سراغ مرحله بعد میرویم.

تلگرام برای اینکه انیمیشن ساخته شده به فرمت اختصاصی تبدیل شود یک اکستنشن متن باز بنام Bodymovin-TG برای افتر افکت توسعه داده است که در گیت هاب آن را دانلود کنید، این برنامه بعد از نصب افتر افکت به شما کمک میکنه که انیمیشن ساخته شده را با فرمت TGS ذخیره کنید.

Bodymovin-TG

قبل نصب Bodymovin-TG روی افترافکت شما باید ZXP Installer را نصب کرده و سپس Bodymovin-TG را از گیت هاب دانلود کنید بعد از نصب ZXP Installer آن را اجرا کرده و فایل Bodymovin-TG را روش کشیدن و رها کردن Drag and drop نصب کنید.

دانلود ZXP Installer

پس از انجام مرحله بالا افترا افکت 2019 را اجرا کرده و به منوی Edit بروید و از زیر منوی Preferences گزینه Scripting & Expressions را انتخاب کنید و گزینه Allow Scripts to Write Files and Access Network را فعال کنید، برای نسخه های قدیمی به منوی Edit سپس General بروید.

حالا وارد افترافکت شوید و روی New Composition کلیک کنید و یک فایل به عرض 512 در 512 با Frame Rate 30 و زمان حداکثر 3 ثانیه ایجاد نمایید.

برنامه افتر افکت

پس طراحی و ساخت انیمیشن خود از طریق مسیر Windows/Extensions/Bodymovin for telegram Sticker از فایل خروجی tgs بگیرید و این فایل را به ربات بدهید تا تبدیل به انیمیشن متحرک شود.

استیکر متحرک تلگرام

در خروجی گرفتن ابتدا مسیر سیو روی کامپیوتر را انتخاب کنید و سپس روی Render بزنید تا TGS در مسیر انتخابی سیو شود. برای تک تک انیمیشن ها این مسیر باید تکرار شود.

ایجاد پک استیکر متحرک

برای ایجاد استیکر متحرک باید تلگرامتون به نسخه 5.9 بروزرسانی کنید. سپس وارد ربات Stickers شوید و newanimated/ را تایپ کنید.

حالا یک اسم برای پک انیمیشن متحرکتون انتخاب کنید و فایلهای tgs که خروجی گرفتید را تک تک به ربات بدید تا اونو به یک استیکر متحرک تبدیل کند (از اینجا به بعد ساختش شبیه همون استیکر ثابت هست، یعنی یک فایل یک ایموجی و تا آخر)

نکات مهم در مورد فایل TGS

اندازه فایل باید 512 × 512 پیکسل باشد.
طول انیمیشن نباید بیش از 3 ثانیه باشد.
انیمیشن نباید بیش از حد مجاز باشد
اندازه فایل tgs نباید بیش از 64 کیلوبایت باشد و مجموعه شما یک آیکون نیاز دارد آیکون های مجموعه برچسب های متحرک باید 100×100 پیکسل باشند.

فعال کردن نمایش خودکار انیمیشن ها

فعال کردن انیمیشن تلگرام

در صورتی که تلگرام شما انیمیشن ها را به صورت خودکار نشون نمیده و متحرک نیست باید وارد Settings و سپس Chat Settings شوید و همانند شکل بالا animated stickers را فعال نمایید.

guest
نام باید حداقل 3 حرفی باشد
6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی بیشتر رای
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
پیمایش به بالا