چگونه در تلگرام هک نشویم و امنیت تلگرام را افزایش دهیم؟

چگونه در تلگرام هک نشویم

چطور در تلگرام هک نشویم؟ دوست دارید بدانید چگونه امنیت تلگرام را افزایش دهیم؟ با بررسی 9 نکات امنیتی می‌توانیم میزان امنیت تلگرام را بالا ببریم. این دستورالعمل ها را برای حفظ اکانت (چه شماره مجازی و چه سیم کارت) خود حتما انجام دهیم تا هرگز توی این پیامرسان هک نشویم.

1- چگونه از هک شدن تلگرام مطلع شویم؟
2- روشهای افزایش امنیت در تلگرام
3- اگر تلگرام هک شود چه اتفاقی می افتد؟

چگونه بفهمیم در تلگرام هک شده ایم و راه حل چیست؟

یکی از تدابیری که این پیامرسان از آن بهره میبرد امکان تغییر یا حذف نشستهای اکانت شماست. شما با مراجعه به بخش Active Sessions در منوی تنظیمات می‌توانید از نشست هایی که بر روی اکانت تلگرام شما صورت گرفته آگاه شوید و با حذف آنها اکانت خود را مدیریت کرده و از سواستفاده افراد سودجو جلوگیری کنید.

برید تو تنظیمات و از قسمت Privacy and security گزینه Active sessions رو انتخاب کرده و دستگاه‌های متصل به اکانت کاربری خود را بررسی کنید.

اگر نام گوشی و یا کامپیوتری غیر از دستگاه‌های شما در لیست بود با زدن گزینه قرمز رنگ Terminate All Other Sessions دسترسی کلیه افرادی که از تلگرام شما استفاده میکنند برای همیشه قطع خواهد شد. بهتر است هر چند وقت یک بار این عمل را انجام دهید تا کسی نتواند شما را هک کند.

Terminate All Other Sessions

البته توجه کنید شاید شما اکانت خود را در جای دیگری هم فعال کردید و شاید این نشست ها مربوط به آنها باشد

روش‌های افزایش امنیت تلگرام

تلگرام یک پیامرسان امن است و اگر شما خودتان سهل انگاری نکنید هیچگاه هک نمیشوید. یکی از مهمترین راههای دسترسی به تلگرام شما بدست آوردن کد ارسالی به گوشی شماست که اگر کسی به سیم کارت یا تلفن همراه شما دسترسی داشته باشد میتواند وارد حساب کاربری شما شود.

نفوذگران و افرادی که با تبلیغ هک تلگرام افکار کاربران را به خود مشغول کرده‌اند در حقیقت با استفاده از سادگی این دسته از افراد به اکانتشون دسترسی پیدا میکنند.

1- ساخت حساب جیمیل دائمی و ماندگار

اولین کار اینه که یک حساب جیمیل برای خودتون بسازید و همیشه داشته باشیدش، یکی نسازید که دو روز بعد پاک شد نتونید دوباره واردش بشید. حتما ادرس و رمز جیمیل خود را حفظ کنید یا در جایی امن یادداشت کنید و رو جیمیل خود شمارتون و برای بازیابی قرار دهید

همیشه به یاد داشته باشید که رو گوشیتون یک جیمیل دائمی داشته باشید. جیمیل که اگه گوشیتون گم شد یا ریست کردین دوباره بتونید ازش استفاده کنید.

2- امنیت تلگرام با گذاشتن قفل

رو تلگرامتون قفل، الگو یا اثر انگشت بزارید. مثلا گوشیتون و دادید دست بچه ها یا یکی دیگه و میخواد زنگ بزنه یا بازی کنه اما اگه تل شما قفل نداشته باشه یواشکی وارد میشه و خرابکاری میکنه.

آموزش قفل گذاشتن روی تلگرام

آموزش قفل تلگرام با اثر انگشت Passcode Lock

3- ضد هک کردن تلگرام با رمز دومرحله ای

تایید دو مرحله ای و همین الان فعال کنید. خیلی مهمه اینو فعل کنید چون من بهتون اطمینان میدم اگه فعالش کنید هیچ احدی نمیتونه شمارو هک کند. هنگام فعال کردنش ایمیل میخواد که بخاطر همین بالا گفتم جیمیلی بسازید که همیشه داشته باشیدش که اگه رمز دومرحله ای و فراموش کردید با کمک جیمیل بتونید اونو بازیابی کنید. (تاکید میکنم جیمیل مهمه)

با این آموزش هویت دومرحله ای و فعال کنید

فعال کردن تایید دو مرحله ای تلگرام | Two-Step Verification
چطور امنیت تلگرام را بالا ببریم

4- بررسی کنید کسی تو اکانت شما نباشد

نشست های فعال و چک کنید که جز شما کسی تو اکانت شما نباشد. حتما هر یکی دو ماه چک کنیدش یا اگه یک پیام از طرف اکانت رسمی تلگرام (تیک آبی) برای شما اومد برید اینجارو چک کنید که شخصی وارد حسابتون نشده باشد و سریع اونو اخراج کنید. اگر در تلگرام هک شویم باید توی این قسمت کسانی جز ما باشند.

با این آموزش نشست های فعال و بررسی کنید

نشست های فعال Active Sessions
امنیت تلگرام

5- از شماره خود بکاپ بگیرید (مخصوصا مجازیا)

همیشه از اکانت خود بکاپ داشته باشید، خیلی راحته اول تلگرام دسکتاپ و دانلود کنید و سپس بریزین تو یک پوشه در کامپیوتر خود. حالا شماره همین تلگرام رو گوشیتون و اونجا بزنید و سپس تلگرام خود را تو کامپیوتر هم فعال کنید و تو یه درایو و فلش یا جایی بزارید که کسی نره توش برای روز مبادا.

روز مبادا میدونین کی هست؟

فرض کنید سیم کارت شما گم شده یا سوخته و تلگرام گوشیتونم پریده حالا یک نفس راحت میکشید و میرین اونجایی که قبلا فعالش کردید تلگرامو باز میکنید و شماره و میزنید تو گوشیتون و کد میاد به این تل کامپیوتر و نیاز به سیم کارت هم نیست.
( یادتون باشه وقتی اینکارو کردید تو نشست های فعال تا گوشیتون یک گزینه دیگه به نام Telegram Desktop میاد که همینی که فعالش کردید و هیچ وقت اخراجش نکنید)

امنیت تلگرام

6- هر چیزی دیدید نصب نکنید!

تو گروهها و کانال ها هیچ اپ apk یا برنامه ای و نصب نکنید. جیمیل که ساختید برید گوگل پلی هرچی خواستید نصب کنید و خیالتان راحت باشه که امنیت شما به خطر نمیفته، یک نکته درباره اپ های گوگل پلی اینه همیشه به تعداد نصب اپ ها دقت کنید که اگه میلیونیه یعنی نصبش کنید.

7- در مقابل غریبه ها ایمن شوید!

خوشبختانه حریم خصوصی این پیامرسان امکان مخفی کردن عکس، شماره، آخرین بازدید را میدهد. البته این موارد ربطی به هک شمار ندارد ولی خب شاید بعضیا بخوان از این قابلیتها استفاده کنند

آموزش حریم خصوصی

مخفی کردن شماره در تلگرام

مخفی کردن عکس پروفایل تلگرام

مخفی کردن حالت آنلاین در تلگرام
حریم خصوصی تلگرام

8- از گفتگوی مخفی استفاده کنید

همیشه گفتگوهایی که میدانید مهم است و نمیخوایین کسی مطلع بشه را با سکرت چت انجام بدید. چت مخفی بعد مدتی خود به خود نابود میشه و هیچ کسی نمیتونه اونو بازیابی کند. البته ما تاکید میکنیم که اطلاعات حیاتی خود را در فضای مجازی منتشر نکنید.

آمزش سکرت چت

ایجاد چت مخفی برای گفتگوی تلگرام
ضد هک کردن تلگرام

9- از شماره مجازی‌های رایگان برای مسائل مهم استفاده نکنید

شماره مجازی گاهی اوقات خوبه اما نه اینکه بصورت رایگان ساخته میشه، چون اصلا امن نیست و هرکسی براحتی بهش نفوذ میکند. من طی این 4 سال فعالیتم فهمیدم فعلا بهترین شماره مجازی اینه که بخرید که خودم صدها اکانت و دارم طی 3 سال هیچکدوم هک نشدند. (البته با تایید دومرحله ای و بکاپ)

دریافت شماره مجازی از همه دنیا

خرید شماره مجازی

اگر تلگرام هک شود چه اتفاقی می افتد؟

در صورتی که موارد بالارو رعایت نکردید یا اینکه مشکوک هستید کسی وارد اکانت شما شده است یا خیر فقط کافیه به قسمت نشست‌های فعال رفته و چک کنید جز شما کسی توی اکانت شما نباشد. همچنین به پیامهای که از حساب رسمی تلگرام میاد توجه کنید

امنیت تلگرام
اکانت رسمی تلگرام مثل این تصویر بالا تیک آبی دارد

غیر این هر کسی به شما پیامی داده مسدودش کنید و بهش توجهی نداشته باشید. چون افرادی سودجو خودشون و الکی بجای داوطلبان این پیامرسان هستند و اقدام به سرقت کد تایید شما خواهند کرد.

پیامدهای استفاده از نسخه‌های غیررسمی تلگرام

  • آلوده شدن دستگاه به بدافزار
  • ارسال پیام‌های ناخواسته تبلیغاتی به دیگران
  • حذف یا عضویت ناخواسته در بعضی کانال‌ و گروه‌ها
  • بارگیری و نمایش پیام‌های تبلیغاتی روی صفحه گوشی
  • ذخیره ‌تمام پیام‌های ارسالی و دریافتی و شماره تلفن کاربر و مخاطبین در سرور نسخه‌های غیررسمی
  • بارگیری خودکار فایل در پس زمینه بدون اطلاع کاربر
  • لو رفتن شماره کاربر و مخاطبین آنها توسط نسخه غیررسمی تلگرام

خلاصه نکات مهم جهت هک نشدن در تلگرام

  1. همیشه از آخرین نسخه Telegram استفاده کنید.
  2. برنامه ها را همیشه از گوگل پلی دانلود یا بروزرسانی کنید
  3. تلگرام خود را با اثر انگشت یا الگو قفل کنید
  4. تلفن همراه یا تبلت را دست هرکسی ندید و نزارید هر اپی را داخلش نصب کند.
  5. هرگز در گروهها و کانال های ناشناس بر روی لینک هایی که نمیدانید چیست کلیک نکنید
  6. لینک های عضویت تلگرامی با آدرس https://telegram.me و https://t.me شروع میشود، بنابراین قبل کلیک بر روی لینک‌های فاقد این آدرس دقت کنید.
  7. به غیر از نصب تلگرام اصلی و تلگرام ایکس از استفاده دیگر اپلیکیشن های مشابه خودداری کنید

نتیجه گیری

من به شما قول میدم با انجام موارد بالا تا 99 درصد هک نمیشوید و حتی بزرگترین هکرها نمیتوانند به حریم خصوصی شما نفوذ کنند.
به خودتان بستگی دارد که چگونه رفتار کنید. مو به مو بخونید که چیا گفتیم و حتما انجامش بدید حتما موارد شماره 1 تا 5 و انجام بدید.

guest
نام باید حداقل 3 حرفی باشد
5 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
پیمایش به بالا