خانه » تلگرام » چگونه بفهمیم در تلگرام و واتساپ چه کسی شماره ما را سیو دارد؟

چگونه بفهمیم در تلگرام و واتساپ چه کسی شماره ما را سیو دارد؟

چه کسانی در تلگرام شماره ما را دارند

چطور بفهمیم چه کسانی در واتساپ و تلگرام شماره ما را سیو دارند یا آن را در لیست مخاطبان ذخیره کردند، از کجا بفهمیم شماره ما با چه اسمی سیو شده یا تو لیست کانتکت‌های چه کسانی در واتساپ یا تلگرام هستیم. اینها سوالاتی است که در ادامه به آن جواب میدهیم.

ابتدا یک موضوع بگم که هرگز برای فهمیدن همچین موضوعاتی مثل “نام ما در گوشی دیگران” به یک نفر هزینه پرداخت نکنید و برنامه هایی که ادعای اینکارو دارند را نصب نکنید.

نیازی به نصب نرم افزار نیست، چون صددرصد کار نمیکنن، فقط کافیه وقت بزارید و مطلب زیر و مطالعه کنید. چند روش و بهتون معرفی می‌کنم که امیدوارم متوجه بشین کیا شماره مارو تو مخاطب ذخیره کردند.

روش اول برای واتساپ و روش دوم برای تلگرام هست

1- چه کسانی شمارمو سیو دارن (واتساپ)

برای واتساپ هم روش تست شده هست که می‌توانید انجامش بدید. با این روش براحتی خواهید فهمید که چه اشخاصی شماره شما را سیو داره و الان تو گوشیش هست.

ابتدا شماره شخص و در گوشیتون حتما ذخیره کنید اگه ندارد و سپس وارد واتساپ خود بشید و از طریق سه نقطه بالای صفحه New broadcast و انتخاب کنید و مخاطب مورد نظر و اد کنید

چه کسانی شمارمو سیو دارن

پس از اینکه Broadcast و ساختید در اینجا یک پیام ارسال کنید. هرچی مهم نیست

برنامه چه کسانی شمارمو سیو دارن در واتساپ

حالا روی پیام لمس کنید و دکمه بالای صفحه (Info) که با کادر زرد رنگ مشخص کردم و بزنید

چگونه در واتساپ بفهمیم چه کسانی شماره ما را دارند آپارات

خب اگر در قسمت Read By اسم مخاطب با دوتا تیک اومد یعنی اون شخص شماره شما را دارد.

از کجا بفهمیم چه کسانی شماره ما را سیو دارند

البته توجه کنید که شاید مخاطب الان انلاین نباشه و شما برای نتیجه گیری چند ساعت یا حتی تا فردا تست کنید و اگر دیدید که در قسمت Read by اسمش نیومده یعنی شماره شما را نداره. چون در Broadcast فقط کسانی پیام شمارو می‌بینن که شمارتون جز مخاطبانش باشه، وگرنه هیچی نمیبینن!

2- چه کسانی شماره من را دارند (تلگرام)

برای پیامرسان تلگرام چندین روش هست که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. این روش‌ها بر اساس تجربه کاربران و خودم می‌باشد و ممکن است برای شما یه جور دیگه عمل کند.

پس بهتره هر 4 تا مورد مربوط به تلگرام و مطالعه کنید تا از طریق یکیش به یقین برسید. برای اینکار نیاز به برنامه تلگراف و همچنین تلگرام اصلی داریم که البته شما بعد پایان کارتون می‌توانید حذفشون کنید.

استفاده از تلگرامی که مخاطبین دوطرفه را نشان میدهد

راحتترین راه برای اینکه بفهمیم شمارم تو گوشی کسی هست اینه که برنامه تلگراف را نصب کنید و سپس با اکانت خود وارد شوید. حالا برید تو مخاطبین خود و هرکی که جلوی اسمش یک آیکون شبیه شکل زیر داره یعنی اون هم شمارتون و سیو کرده است.

البته می‌تونه بجای اینکه شمارتون داشته باشه هم در مخاطبان ذخیرت کنه! پس نشون دادن این آیکون یعنی صد در صد تو لیست مخاطبین طرف مقابل هستید ولی شاید شماره شمارو نداشته باشه!

چه کسی شماره ما را سیو کرده

توجه داشته باشید اونایی که جلوی اسمشون این آیکون نیست یعنی شمارو تو مخاطبین خود ندارند. البته من به عنوان نمونه تلگراف و مثال زدم و شما میتونید از برنامه های مشابه هم استفاده کنید.

فهمیدن چه کسی شماره ما را دارد با Share my Contact

اول اگر اون مخاطب تو لیست شماست اونو از لیست خود موقتا پاک کنید، برین تو پی وی طرف و سه نقطه بالارو بزنید اگه Share my Contact (به اشتراک گذاشتن اطلاعات تماس من) اومد یعنی اون شخص شمارتون و نداره. این روش ممکنه برای بروزرسانی های بعدی کار نکند ولی تا زمانی که کار میکنه خیلی بدردتون میخوره!

چه کسی شماره ما را دارد

چرا بعضی اکانتا شمارشون برای من معلومه!!!

توی قسمت Privacy and Security (حریم خصوصی و امنیت) تلگرام بخش Phone Number (شماره تلفن) که میتونید مشخص کنید کیا بتونن شمارتون و ببینن سه گزینه داره که با تغییر آنها میتوانید شمارتون و برای همه یا افراد خاصی به نمایش بزارید، همچنین شما هم می‌تونید شمارتون و مخفی کنید.

برید رو پروفایل کسی که قصد دارید چک کنید آیا شمارو در مخاطبین داره یا نه، حالا اینجا اگه شماره طرف برای شما افتاده باشه دو حالت دارد، یا شماره خود را برای همه به نمایش گذاشته یا اینکه فقط برای مخاطبین اینکارو کرده!

وقتی تو پروفایلش add this to contacts را بالای صفحه ندیدین ولی شماره طرف براتون افتاده یعنی فرد مورد نظر شمارش و برای همه به نمایش گذاشته و ربطی نداره که شما جز مخاطبینش باشی یا نه!

چرا بعضی اکانتا شمارشون برای من معلومه

نکته مهم در مورد نمایش شماره در تلگرام

سالهای قبل و در نسخه های قبل 5.11 اینجوری بود که اگر شخصی شماره وی را مشاهده کردید یعنی شخص مقابل نیز شماره شما را در گوشی خود دارد و اگر اکانت وی بدون شماره موبایل بود و شخص مقابل را فقط با آیدی مشاهد می‌کردید، وی شماره شما را ذخیره ندارد، اما اصلا اینجوری نیست و همانطور که در بالا توضیح دادیم هر شخص میتونه شمارش و برای همه به نمایش بزاره و ربطی به این نداره که شمارتون و سیو شده داره!


کافیه به عکس بالا توجه کنید تا بفهمید در این شرایط چه کسی شماره ما را دارد. کاربر اکبر شماره مارو داره ولی کاربر زینب شماره مارو نداره! چرا پس هردوشون شمارشون افتاده؟؟؟ آها!! چون که کاربر زینب شمارش و برای همه یا فقط ما به نمایش گذاشته است.

چطوری بفهمم دوستام ، شماره منو با چه اسمی تو گوشیشون ذخیره میکنن؟

متاسفانه هنوز روشی برای فهمیدن این موضوع وجود ندارد ولی اگه روش خاصی برای پی بردن به این موضوع میدانید در قسمت نظرات درج کنید تا بقیه استفاده کنند.

guest
نام باید حداقل 3 حرفی باشد
173 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی بیشتر رای
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
پیمایش به بالا