آموزش پوشه بندی کانال و دسته بندی گروه‌های تلگرام

پوشه بندی کانال تلگرام

پس از تسلیم تلگرام در مقابل خواسته کاربران برای تب‌ بندی یا همون پوشه‌ بندی کانال گروه و چت ها بالاخره در نسخه 6 اندروید و آیفون این گزینه اضافه شده و قاعدتا هم با استقبال خوبی همراه شده است.

چند ساله کاربران از تلگرام میخوان دسته بندی گفتگو به تلگرام اصلی بیاید اما نمیدونم چرا بعد 6 سال بالاخره تلگرام تسلیم شد و قابلیت پوشه بندی گفتگوها را ارائه کرده است. هرچند خیلیا میگین دیزاین دسته بندی چت خود را از تلگرام های غیر رسمی ای چون پلاس مسنجر کپی برداری کرده است.

اگر چت های بیش از حد زیادی دارید، اکنون می توانید گفگوها گروهها و کانالها را از هم جدا کنید. سپس بین زبانه ها انگشت خود را بکشید تا به سرعت به هر یک از چت های خود دسترسی پیدا کنید.

نحوه پوشه بندی گفتگوها

وارد تلگرام خود شوید و از بخش Setings میبینید گزینه Folder اضافه شده است.

پوشه بندی تلگرام

روی Create New Folder کلیک کنید.

دسته بندی چت های تلگرام

در اینجا شما اگه از قبل پوشه ای اضافه نکرده باشید صفحه ای شبیه تصویر زیر براتون میاد که باید Add Chats را بزنید

تب بندی چتهای تلگرام

در اینجا شما میتوانید طبق دسته بندی عمومی مانند بات، کانال، گروه و … دسته بندی کنید یا به دلخواه چنتا گفتگو را انتخاب کنید و در یک دسته بندی با نام دلخواه قرار دهید. حداکثر اسم فولدر 12 کاراکتر است. (برای مدیریت فضا می‌توانید از ایموجی استفاده کنید.)

دسته بندی چت ها و کانال ها

پس از ایجاد چند پوشه مختلف، از تنظیمات یا در چت اصلی با لمس طولانی بر روی تب ها قابلیت جابه‌جا کردن تب ها را دارید.

توجه داشته باشید که نهایت تعداد تب‌ها 10 پوشه و تعداد چت ها چت های پین شده در هر تب نیز مانند فولدر آرشیو، 100 چت می‌باشد. این محدودیت ها فقط در مورد چت های گلچین شده است و در صورت وجود داشتن دسته‌بندی (کانال، گروه، و…) افزایش پیدا خواهد کرد.

تب های ساخته شده در تمامی نسخه های مختلف آپدیت شده تلگرام، همگام سازی می‌شوند و در همه دستگاه ها در دسترس هستند. مثلا اگه یک اکانت را هم با گوشی و هم با کامپیوتر داشته باشید روی گوشی پوشه بندی کنید روی تلگرام کامپیوتر هم خودکار همون پوشه بندی ها اعمال میشود.

guest
نام باید حداقل 3 حرفی باشد
3 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
پیمایش به بالا