چگونه بفهمیم چه کسانی به تلگرام ما دسترسی دارند؟

چگونه بفهمیم چه کسانی به تلگرام ما دسترسی دارند؟

ممکن است شما هم به فعالیت های اکانت خود مشکوک شدید و حس میکنید شخصی داره از اکانت شما جاسوس میکنه، یا یهو دیدید که پیامی براتون اومد و شخصی وارد حسابتون شده. حالا بهرحال چگونه بفهمیم تلگرام ما چک میشود؟

ما تو این بخش یک بار برای همیشه بهتون خواهیم گفت که بفهمید چند نفر توی اکانت شما هستند، که در اینده نگرانی از این بابت نداشته باشید. تا پایان آموزش با ما همراه باشید تا دیگه شخصی نتونه به حساب شما نفوذ کنید و اگرم کرد مطلع شوید …

چگونه بفهمیم چه کسانی به تلگرام ما دسترسی دارند؟

برای اینکه بفهمیم چند نفر توی اکانت ما هستند، یک قابلیت وجود داره به نام نشست های فعال Active Sessions که در نسخه های جدید به Devices “دستگاه‌ها” تغییر پیدا کرد. این Devices میاد نام گوشی، سیستم عامل، آی پی و تاریخ دستگاههای که اکانتشون روش فعال هست و به نمایش درمیاره و شما می‌توانید اونو کنترل کنید.

در واقع این بخش و کسی نمیتونه دور بزنه و هرچی دستگاه که به حسابتون متصل هست اینجا به نمایش درمیاد.

آموزش حذف دستگاه های متصل به تلگرام

برای حذف دستگاه های متصل به تلگرام، از قسمت منوی بالا یک بخش به عنوان Devices “دستگاه‌ها” هست که با ورود به آن گوشی‌هایی که قبلا شما و کسان دیگر با اون وارد اکانت شما شدند را نمایش میدهد.

آموزش حذف دستگاه های متصل به تلگرام

مورد اولی یا This Device “این دستگاه” دستگاهی و نمایش میده که الان با اون آنلاین هستید و اگر روش کلیک کنید مدل گوشی و آی‌پی هم مشخص است.

اما در پایین قسمت Active Sessions “نشست‌های فعال” به جز دستگاه فعلی شما، موارد دیگه هم بود باید آن ها را بررسی کنید زیرا ممکن است شما هک شده باشید و فردی بدون اطلاع شما داره از شماره شما استفاده میکند.

چگونه بفهمیم چند نفر در اکانت تلگرام ما هستند

اول ببینید چند مورد هست و سپس تاریخ جلوی آن ها را بخوانید اگر نوشته است آنلاین و مطمئن بودید که شما نیستید روی آن ضریه بزنید و سپس Terminate Session “پایان دادن به نشست” و بزنید کنید تا اونو بندازین بیرون.

در اینجا اگر خط شما جز گوشی روی دسکتاپ باشه یا از دونوع تلگرام استفاده میکنید نمایان است که مال شماست و به آن ها کاری نداشته باشید ولی اونایی که مشکوکن یا چنین گوشی هایی و اصلا ندیدی اونارو هم بندازین بیرون تا خیالتون راحت شود.

برای اخراج همه جز گوشی خودتون هم دکمه قرمز رنگ Terminate All Other Seesions “پایان دادن به تمامی نشست های دیگر” و بزنید تا تمام دیوایس ها اخراج شوند و فقط شما بمانید.

علت حذف نشدن نشست های فعال در تلگرام چیست؟

بعضی‌ها روش بالارو بلدند ولی هنگام پایان دادن به اتصال دستگاههای متصل شده با پیام “به دلیل امنیتی، امکان لغو نشستهای قبلی از دستگاهی که به تازگی با آن به حسابتان متصل شده اید وجود ندارد” مواجه خواهند شد که به شما خواهیم گفت باید چیکار کنید.

مشکل حذف یا پاک نشدن نشست های فعال که خیلیا دارند اینه که تازه وارد اکانت خود می‌شوند و در قسمت بالا که گفتیم دستگاهاه را نمیتوان اخراج یا حذف کرد و با اخطار (به دلیل امنیتی شما نمیتوانید تا چند ساعت بعد از متصل شدن دستگاه جدید ارتباطات قبلی تان را قطع کنید) مواجه میشوند که نمیزاره اونارو بیرون کنند.

به دلیل امنیتی، امکان لغو نشستهای قبلی از دستگاهی که به تازگی با آن به حسابتان متصل شده اید وجود ندارد

توجه کنید این اخطار میگه چون شما تازه وارد هستید و دستگاه‌های قبلی حضور دارند شما نمیتونین اونارو اخراج کنین و فقط کافیه 24 ساعت صبر کنید تا درست بشه و قادر باشید که اینکارو انجام دهید.

توجه کنید که اخطارFor security reasons you can’t terminate older sessions within a few hours after connecting a new device به سود شما هم هست و برای هک نشدن در تلگرام بسیار سودمند است که اگه شخصی وارد حسابتون شد نتواند شمارو بندازه بیرون و بجاش شما خواهید توانست درجا اونو اخراج کنید.

بعد از همه این توضیحات توصیه میکنیم فعال سازی تایید دو مرحله ای تلگرام را حتما انجام دهید.

guest
نام باید حداقل 3 حرفی باشد
16 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
پیمایش به بالا