خانه » تلگرام » علت باز نشدن عکس در تلگرام و دانلود نشدن فیلم

علت باز نشدن عکس در تلگرام و دانلود نشدن فیلم

حل مشکل باز نشدن عکس در تلگرام

اگر شما هم با مشکل باز نشدن عکس در تلگرام (هنگام استفاده از پروکسی) مواجه شدید و نمی توانید تصاویر های گروه، عکس پروفایل مخاطب، ویدیو ها و استیکر را دانلود کنید با چند راه این مشکل لود نشدن فیلم و فایل را برطرف میکنیم. ما برای گوشی اندروید توضیح میدهیم، دارندگان گوشی آیفون ios هم میتوانند از همین ترفندها استفاده کنند.

باز نشدن عکس در تلگرام میتواند به دلیل سرعت اینترنت شما هم ربط داشته باشد و اونایی که میدونند اینترنت کندی دارند باید سرعتشونو بیشتر کنند و راه دیگه ای نیست ولی باز نشدن فایل ها در افرادی که اینترنت پرسرعت هم دارند مشکل ساز است و حتی با 4G هم دیر باز میشه یا اصلا دانلود نمیشه و به صورت یک پنجره خالی دیده میشود.

1- حل مشکل باز نشدن عکس با پاک کردن کش

اول ببینید فضای کافی دارد اصلا یا نه و اگر حتی گوشی شما حافظه آزاد زیادی هم دارد به پوشه مدیریت فایل (فایل منیجر) گوشی خود بروید به صورت پیش فرض اطلاعت فایل های دریافتی در حافظه داخلی و در پوشه Telegram ذخیره میشود و میتوانید با ورود به این فولدر آهنگ ها ، فیلم ها و گیف و عکس و … را پاک کنید و یا به کامپیوتر یا جای دیگه منتقل کنید.

همچنین میتوانید وارد تلگرامتان شوید سپس به منو و Settings بروید و Data and Storage را انتخاب کنید و در قسمت Disk and network usage گزینه اول یعنی Storage Usage را لمس کرده و Clear Cache کنید. در این قسمت میتوانید انتخاب کنید کدام فایلها پاک شوند و کدام پاک نشوند

مشکل باز نشدن عکس در تلگرام

قدم دوم : پاک کردن حافظه کش به احتمال زیاد مشکل شما را حل میکند. وارد دیتای تلگرام که در مسیر زیر است شوید

مسیر تلگرام اصلی = android/data/org.telegram.messenger

مسیر موبوگرام = android/data/com.hanista.mobogram

پاک کردن کش تلگرام

سپس تمامی محتویات cache را با پوشه پاک کنید ( توجه کنید پاک کردن این پوشه با توجه به حجم آن ممکن است زمان زیادی ببرد پس صبور باشید و به هیچ وجه پیام ها و گروههای شما اصلا پاک نمیشود پس نگران نباشید)

2- تغییر آی پی یا پروکسی

با توجه به فیلتر بودن تلگرام در کشور ما و مقابله با آنها و ترافیک بالای بعضی پروکسی ها ممکن است که نتوانید فایل ها را دریافت کنید که چاره کار استفاده از تلگرام اصلی با پروکسی مناسب است. پروکسی ها در کشور ما بسیار شلوغ میشوند و تنها راه تعویض ان است.

3- حذف و نصب دوباره تلگرام

اگر همچنان با دو بخشی که در بالا آموزش دادیم، نتوانستید مشکل دانلود نشدن فیلم‌ و عکس‌های تلگرام را حل کنید، آخرین راه‌حل ما پاک کردن کلی اپلیکیشن تلگرام و نصب دوباره آن است.

اگر تلگرامتان را بروز نکردید حتما تلگرام اصلی را دانلود کنید یا انرا بروزرسانی کنید.

با انجام کارهای بالا اگر همچنان با مشکل باز نشدن استیکر و عکس و … مواجه هستید به احتمال زیاد با ip ایران مشکل دارد که اگر مثلا به اینترنت وایفا وصل هستید ان را خاموش و از دیتای گوشی وصل شوید و برعکس، همچنین میتوانید با برنامه تغییر آی پی مشکل خود را حل کنید.

guest
نام باید حداقل 3 حرفی باشد
11 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی بیشتر رای
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
پیمایش به بالا