خانه » تلگرام » سکرت چت در تلگرام و ایجاد چت مخفی برای گفتگو

سکرت چت در تلگرام و ایجاد چت مخفی برای گفتگو

سکرت چت در تلگرام

سکرت چت تلگرام چیست؟ Account Self-Destruct برای ایجاد گفتگوی مخفی و امن در این پیامرسان چیکار کنیم و پس از آن برای از بین بردن سکرت چت چیکار کنیم؟ معنی تایمر خود تخریبی self destruct در تلگرام چیست

شاید یکی از برترین امکانات در این پیامرسان که بسیار امنیت آن بالاست ایجاد گفتگوی خصوصی (Secret Chat) است. این نوع گفتگو با چت معمولی تفاوت بسیاری دارد و بستری فوق امن‌ برای تبادل اطلاعات و فایلهاست. به طور خلاصه در این قابلیت شما نمیتوانید تصاویر را ذخیره کنید، شما نمیتوانید اسکرینشات بگیرید و همچنین قابلیت از بین رفتن خودکار گفتگو هم وجود دارد.

چرا سکرت چت در تلگرام امن هست

رمزگذاری سرتاسری باعث میشود که فقط دو گوشی چت کننده قادر به دریافت پیامها باشند و کسی نتواند شما را شنود کند. در این شرایط حتی خود سرورهای تلگرام هم ماهیت پیامهای بین شما را درک نمیکند و نمیتواند انها را بازگشایی کند.

ایجاد سکرت چت در تلگرام

چگونه یک چت محرمانه را آغاز کنم؟

روی اسم شخص در بالای صفحه کلیک کنید و از طریق سه نقطه گوشه گزینه Start Secret Chat را بزنید. تا گفتگوی مخفی آغاز شود.

زمانی میتوانید پیام دهید که شخص مقابل آنلاین شود.

قابلیت پیام های خود نابود شونده Self-Destruct

زمان سنج نابودکننده در تلگرام یعنی چه؟ حالت از بین رونده اتوماتیک بسیار مهم است، مثلا شما میخوایین با یکی گفتگو کنید و دلتون نمیخواد از پیامهای شما آثاری از جا بماند. در اینجا شما در گفتگوی خصوصی از سه نقطه بالا گزینه دومی یعنی Set Self-Destruct timer را بزنید و از یک ثانیه تا یک هفته را انتخاب کنید. مثلا اگر بزارید 1 دقیقه به این صورته که هر یک دقیقه چت قبلی به طور همزمان در دستگاه مقصد و مبدا پاک میشود و از بین میرود. نوشته ها و فایل هایی که با این روش از بین بروند به هیچ وجه قابل بازیابی نیستند.

عدم همگام سازی در گوشی های مختلف

فرض کنید شما دوتا گوشی دارید که روی هردوش با یک اکانت تلگرام دارید، خب شما با یکی از گوشی ها یک چت مخفی ایجاد میکنید اما در گوشی دومتون این چت ایجاد نخواهد شد. سکرت چت مخصوص گوشی هست که انرا در اون ایجاد کنید و مثلا اگه تو تلگرام کامپیوتر شما هم اون اکانت فعال باشه نمایش داده نمیشود. بسیار عالی هست مگه نه؟

عدم گرفتن اسکرین شات

در گفتگوهای خصوصی هیچکدوم از دوطرف نمیتوانند اسکرین شات بگیرند، هرچند این عمل را خیلیا مهم نمیدانند چون با گوشی دیگه میشه از روی صفحه موبایل عکس گرفت ولی بهرحال همه که گوشی دوم ندارند.

فوروارد نشدن پیام ها

اگه فایل یا تصویری در چت مخفی بفرستید طرف مقابل نمیتونه اونو جای دیگه فوروارد کند. این باعث میشود نتواند از شما مدرکی بدست آورد. توجه کنید که این نوع گفتگو به هیچ وجه قابل پیگیری نیست و نمیتوانید با اون مدرکی در دادگاه ارائه دهید.

گزینه سکرت چت در تلگرام نسخه دسکتاپ

گزینه سکرت چت در تلگرام نسخه دسکتاپ کجاست؟ این قابلیت فقط در گوشی های اندروید و آیفون قابل اجرا هست و نسخه ویندوز چنین قابلیتی ندارد.

guest
نام باید حداقل 3 حرفی باشد
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
پیمایش به بالا