دسترسی به منوی مخفی در تلگرام دیباگ Debug Menu

تنظیمات مخفی تلگرام

تنظمات زیادی در تلگرام وجود دارد که همه میتوانند از آن استفاده کنند اما یک منوی مخفی وجود دارد، منوی مخفی در تلگرام یا دیباگ برای عموم قابل نمایش نیست و بعد از دسترسی به آن میتوانید تنظیمات ویژه ای را انجام دهید. این تنظیمات شامل رفع باگ ها، تنظیمات تماس و خالی کردن کش و … است و برای اون افرادی که با مشکل عدم نمایش مخاطبین در تلگرام مواجه هستند بکار میاد.

نمایش منوی مخفی در تلگرام

منوی مخفی به علت اینکه همیشه مورد نیاز نیست پنهان شده است تا افراد عادی آن را دستکاری نکنند. اما شاید مشکلاتی داشته باشد مثل هنگ کردن، کار نکردن دوربین و … در این صورت این تنظیمات خیلی بکارتون میاد.

برای نمایش منو مخفی تلگرام ابتدا حتما بروزرسانی تلگرام را انجام دهید و سپس وارد Settings تنظیمات شوید. بیایین پایین صفحه و کافیست دستتان را دو ثانیه روی ورژن نگه دارید و سپس این کار را تکرار کنید.

منوی مخفی در تلگرام

با این کار یک منوی مخفی ظاهر می‌شود که کاربردهایی برای کار با موارد زیر دارد که تک تک به آن اشاره میکنیم

منوی دیباگ در تلگرام

تنظیمات منوی دیباگ تلگرام

همانطور که میبینید در (Debug Menu) چندین گزینه ظاهر شده است، مثلا گزینه Read all Chats را بزنید همه گفتگوها به خوانده شده تغییر میکند. بقیه گزینه ها هم کاربردهای زیر را دارد:

Import Contacts = اگر دیدید مخاطبین شمار وارد لیست نمیشوند و اونایی که شمارشون تو گوشیتونه نمایش داده نمشود از این گزینه استفاده کنید
Reload Contacts = هنگامی که چنتا شماره جدید به گوشیتون اضافه کردید ولی تلگرام اونارو نشون نداد از بروز رسانی لیست مخاطبین تلگرام یعنی همین گزینه اسفاده کنید.
Reset Imported Contacts = ریست کردن شماره هایی که به لیست مخاطبین تلگرام اضافه شدند
Reset Dialogs = ریست کردن نمایش گفتگوها برای رفع باگ و کرش
Enable Logs = فعال سازی بخش لاگ کردن فعالیت ها در تلگرام که برای برای عیب یابی و رفع مشکل ها استفاده میشود که برنامه نویسان این را بهتر درک میکنند
Disable in-app camera = غیرفعال سازی دوربین گوشی در تلگرام که بنا به دلایلی شاید بخوایین از حریم خصوصی خود محافظت کنید
Clear sent media cache = پاکسازی کش تمام فایلها و تصاویر و … که در گفتگوها فرستادید
Call settings = تنظیمات مربوط به تماس صوتی و رفع مشکلات آن

ریست کردن تنظیمات تلگرام

اگر همچنان در کار با تلگرام مشکل دارید میتوانید تلگرام را Clear Data کنید و دوباره وارد شوید یا توصیه ما به شما نصب آخرین نسخه از گوگل پلی است که حتما مشکل شما حل میشود در غیر این صورت مشکل از گوشی شما است. اگر میخوایین اینکارو کنید حتما در صورت فعال کردن تایید دومرحله تلگرام اون رمز را بخاطر بیارید.

guest
نام باید حداقل 3 حرفی باشد
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
پیمایش به بالا