خانه » تلگرام » تلگرام‌های جعلی و جاسوسی را نصب نکنید

تلگرام‌های جعلی و جاسوسی را نصب نکنید

تلگرام جعلی

فرق تلگرام اصلی و غیر رسمی چیست، و بهترین نسخه غیر رسمی تلگرام جهان کدام است، با توجه به این که سورس تلگرام توسط توسعه دهندگان قابل دسترسی است تلگرام‌های غیررسمی زیادی در دنیا وجود دارد. توسعه دهندگان قادرند امکانات آن را افزایش دهند و کاربران را ترغیب کنند که از اپ اونها استفاده کنند

اکثر کاربران به خاطر فیلترینگ تلگرام های غیر رسمی نصب کردن که نیازی به شیلترسکن ندارن! بهترین نسخه غیر رسمی تلگرام وجود ندارد و معترترین همان تلگرام اصلی و تلگرام ایکس هستند، بقیه نسخه غیرامن هستند که در ادامه به دلایل غیرامن بودن آنها اشاره خواهیم کرد

فرق تلگرام اصلی و غیررسمی

قبلا گفتیم که چرا باید از تلگرام استفاده کنیم، چون تلگرام غیررسمی فقط از پروتکل انتقال اطلاعات تلگرام که سورس آن در اختیارشان است استفاده می‌کنند، تمامی اطلاعات مربوط به کاربران را در لحظه نصب و وارد شدن روی سرورهای خود ثبت میکنند.

درسته که پیامهای رد و بدل شده بین افراد و در گفتگوها در مسیر ارتباط رمزگذاری میشوند اما اطلاعات داخل دستگاه شما چی، اونها که رمزگذاری نمیشوند.

به صورت ساده بگم اینه که پیامهاتون و نمیتونن بخونن ولی خب به گوشیتون که دسترسی دارند و عکسا، فیلما، شماره های شمارو کامل میبینند. مثلا به دفترچه تلفن شما دسترسی دارند و میتونند اون شماره هارو ذخیره کنند و براشون تبلیغات بفرستند. یا اگه خیلی دیگه نامرد باشن میتونن عکسای شخصی شما را در سرورهای خود ذخیره کنند.

دسترسی های تلگرام غیررسمی

در عکس زیر نمونه دسترسی های یک تلگرام غیررسمی و مشاهده کنید و ببینید دیگه کل زندگیتون در اختیارشون هست

بهترین تلگرام غیررسمی

این تلگرام‌های غیررسمی وابسته به سرور یا سرور هایی هستن که بتونن فیلترینگ رو دور بزنن که قطعاً برای سازنده نرم افزار هزینه کم یا زیادی داره ولی رایگان در اختیار کاربران پخش میشه که استفاده کنن!
با وارد شدن به این تلگرام های غیررسمی، برنامه نویس این نرم افزار میتونه کل اختیارات اکانت رو به دست بگیره و هر استفاده ای ازش بکنه
من مثال های خیلی منفی رو اول میگم:

  • میتونه اکانت شما رو کلاً از تلگرام حذف کنه تکی یا دسته جمعی
  • میتونه با اکانت شما به خصوصی افراد پیام ارسال کنه تکی یا دسته جمعی و حتی به شکلی که خود شما اونو نبینید!
  • میتونه وقتی با یکی مشکل پیدا کرده (دعوا داره) همه اکانت هایی که از نرم افزارش استفاده میکنن رو مجبور کنه شخص رو به فحش ببنده و در آخر بلاک کنه که کاربر ریپورت شه ( فکر کن تو چند ثانیه هزاران نفر بیان پی ویت و هر چی دلشون خواست بکن در حالی که خود صاحب اصلی اکانت از این ماجرا خبری نداره)
    و صد ها سو استفاده دیگه که اینا شابع ترینش بودن

استفاده منفی و راههای درامدزایی این نرم افزارها

  • میتونه کاربر رو تو هر کانال و گروهی خواست عضو کنه ( به دو حالت مخفی و غیرمخفی )
  • یعنی عضو باشید و ببینید یا عضو باشید و کلا تو لیستتون نبینید!
  • میتونه کاربر رو به اجبار تو گروه یا کانالی عضو کنه و قابلیت خروج از اونجا رو هم ازش بگیره تا کاربر به هیچ وجه نتونه از اونجا لفت بده
  • میتونه با اکانت کاربر به پست ها سین بزنه
  • دو مورد بالا که گفتم بیشترین راه های درامد زایی این برنامه نویسان هست که قطعا دیدین در قبال هزینه ای برای گروه یا کانال شما ممبر میزنن یا برای پست های شما سین میزنن
    فکر نکنید ممبر ها یا سین ها از جای خاصی تولید میشه! این ممبر و سین ها خود اکانت شماست که داره ازتون مخفیانه سو استفاده میشه و ازش خبری ندارید.

سواستفاده از اکانت شما

حالا شاید زیاد برای کاربران مهم نباشه ولی وقتی مصرف اینترنتتون بالا رفت یا به خاطر سو استفاده از اکانت بی خبر کاربر خودش رو تو پلیس فتا پیدا کرد تازه میفهمه چرا نباید از اینا استفاده میکرده!

همه تلگرام های ضدفیلتر مثلا برای این که خودشون رو تکثیر کنن تو گروه هایی که کاربر عضو هست پیام تبلیغاتی ارسال میکنن که بقیه هم اونو نصب کنن در حالی که خود کاربر اصلاً خبری از این موضوع نداره و حتی جز خودش همه کاربران گروه میبینند.

تو گروه هایی که لینک ها و فایل قفله کلا هیچ راهی نداره که چنین چیزایی رو ارسال کنن ولی اونایی که بازه چی؟
ما تا حد ممکن سعی کردیم جلو این فایل ها رو بگیریم ولی باز هم روش های ضد رو میسازن و این بازی برای همیشه ادامه داره!
به زودی قابلیتی رو اضافه میکنیم که اگه پیامی به صورت همزمان تو چندین گروه با چندین اکانت ارسال شد همه اون ها رو حذف کنه! مهمم نیست متنش متغیر باشه.
فعلاً در مرحله تست هست و باید نتیجه عملکردشو ببینیم.

تلگرام اصلی فیلتره خب چیکار کنیم

شاید فرق تلگرام اصلی و غیررسمی حالت روح و این چرت و پرتا باشه ولی تا اونجایی که امکان داره همیشه از تلگرام رسمی استفاده کنید و یا اگرم دوست دارید غیررسمی با امکانات داشته باشید دیگه از این اشغالای دو روزه و رنگی استفاده نکنید، مثلا پلاس مسنجر نصب کنید. یا اصلا چرا با فعال کردن پروکسی خودتونو راحت نمیکنید.

منبع : http://TLPro.ir

guest
نام باید حداقل 3 حرفی باشد
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی بیشتر رای
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
پیمایش به بالا