خانه » تلگرام » بکاپ گرفتن از تلگرام | پشتیبان گیری از پیام ها و چت ها

بکاپ گرفتن از تلگرام | پشتیبان گیری از پیام ها و چت ها

بک آپ گرفتن از تلگرام و پشتیبانی چت ها

قصد داریم در این بخش نحوه بکاپ گرفتن از تلگرام در گوشی یا کامپیوتر را بدون کمک به ربات و برنامه خاصی آموزش دهیم. پشیبان گیری از محتوای تلگرام و ذخیره گفتگوها به شما کمک میکنه در صورت حذف گفتگوها و در مواقع ضروری به آنها دسترسی داشته باشید.

با این روش گفتگوها بصورت اورجینال و با تاریخ و تمام محتوا بکاپ گرفته میشود که به عنوان مدرک میتوانید استفاده کنید

همه ما کاربران این پیامرسان گروه ها و چت های زیادی داریم که دلمون میخواد برای همیشه از آنها بکاپ بگیریم که اگر یک روز اکانتمون حذف یا اینکه مسدود شد بتوانیم فایل ها، ویدئو ها و موزیکهای رد و بدل شده را به صورت کامل در دسترس داشته باشیم. اینکار خیلی راحته ولی برای اون افرادی که نمیدونن آموزش بک آپ گرفتن از چت ها و مخاطبین تلگرام را به صورت تصویری قرار داده ایم.

آموزش بکاپ گرفتن از گفتگوها

ابتدا تلگرام نسخه ویندوز را دانلود کنید و سپس وارد اکانت خود شوید. به صفحه چت مورد نظر بروید. از منوی بالا روی سه نقطه کلیک کنید و Export chat History را انتخاب کنید

آموزش پشتیبان گیری از تلگرام

در اینجا تمام گزینه ها را تیک بزنید و Size limit را تا انتها بکشید و EXPORT را بزنید تا شروع به ذخیره اطلاعات کند. اگر دوست ندارید میتوانید ویدیو و عکسارو تیک نزنید.

آموزش بکاپ تلگرام

وقتی عملیات دانلود محتوا انجام شد در آخر روی گزینه SHOW MY DATA کلیک کنید تا پوشه ذخیره فایلها باز شود.

بکاپ گرفتن از تلگرام

وقتی وارد پوشه شدید میبینید تمام فایلهای رد و بدل شده در پوشه های مجزا وجود دارد و همچنان یک فایل با نام messages.html وجود دارد که حاوی کلیه مکالمات رد و بدل شده در اون گفتگو است. زمان رد و بدل شده پیام ها هم مشخص است.

نحوه بکاپ گرفتن از تلگرام با مرورگر

این ترفند که میخوایم به شما آموزش دهیم باید از طریق کامپیوتر انجام دهید. شما باید ابتدا مرورگر گوگل کروم را دانلود کنید و سپس از طریق گوگل کروم وارد نسخه وب تلگرام خود شوید، در بخش افزونه های گوگل کروم افزونه Save Telegram Chat History را سرچ کرده و سپس در گوگل اد و فعال کنید
حالا وارد تلگرام وب شده و گروه یا چتی را که می‌خواهید پیام های آن را بکاپ بگیرید و انتخاب کنید پس از انتخاب می بینیم که تمامی نوشته ها ها در یک فایل جمع آوری شده که می توانید آن را ذخیره کنید و یا با انتخاب گزینه پرینت تمامی گفتگو ها را به pdf تبدیل کرده و چاپ کنید

ذخیره مطالب تلگرام

برای ذخیره به صورت Pdf در نسخه وب وارد حساب کاربری خود شده و گفتگوی مورد نظر را انتخاب کنید حالا از طریق منو یا سه خط بالا Print را انتخاب کنید و Destination را به Save as PDF تغییر دهید و گزینه های Background graphics و Selection only را فعال کنید و گزینه Save را بزنید.

پشتیبان گیری از فایل های تلگرام از طریق پوشه کش

برای بک آپ گرفتن از تصاویر و موزیک و ویدیو و … ابتدا به File manager گوشی اندروید خود رفته و به دنبال پوشه Telegram یا موبوگرام یا هرچیزی که رو گوشیتون نصبه بگردید در پوشه تلگرام  Telegram Documents  ، Telegram images  ، Telegram Video و Telegram Audio را میبینید که باید همرو انتخاب کرده و از طریق گزینه کپی به Sd Card یا فلش مموری انتقال دهید. گوشی هایی که otg هستند میتوانند با اتصال یک فلش فایل ها را در فلش مموی خود کپی کنند.

بک آپ گرفتن از تلگرام اندروید

نرم افزار ها و برنامه های زیادی برای بکاپ گرفتن تلگرام وجود دارد که ما به شما توصیه میکنیم اگر اطلاعات شخصی و مهمی است از همون روش اول تلگرام دسکتاپ استفاده کنید. هرگز از این برنامه ها استفاده نکنید چون ممکن است سازندگان این برنامه ها از محتوای شما سواستفاده کنند.

پشتیبان گیری از تلگرام اندروید با اسکرینشات

قابلیت استخراج گفتگوها در اندروید وجود ندارد به ناچار باید تک تک اسکرین شات بگیرید. یا توسط نرم افزارهای ضبط فیلم از صفحه نمایش یک ویدیو از گفتگوهای خود ضبط کنید

چرا باید از محتوای تلگرام بکاپ بگیریم

فرض کنید یک گفتگوی بسیار مهم در تلگرام دارید و می خواهید محتوای گفتگو را به عنوان مدرک یا هرچیزی حفظ کنید و برای همیشه پیش خود نگه دارید، بهترین کار اینه که این گفتگو رو خودتان پاک نکنید و با توجه به اینکه حذف دو طرفه پیام در این پیامرسان وجود دارد شما بهتره اگه گفتگوی مهمی داشتید از روش بالا یک بکاپ بگیرید و در جای مطمن نگهداری کنید.

حذف ناخواسته یا عمدی گفتگوها ممکن است برای هر کسی پیش بیاد و بعد از اینکه این مسئله برای شما پیش آمده دیگه راه برگشتی ندارد و برای همیشه اون گفتگوها از دست خواهد رفت.

guest
نام باید حداقل 3 حرفی باشد
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی بیشتر رای
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
پیمایش به بالا