بازیابی رمز دوم تلگرام | ریست کردن تایید دومرحله ای بعد فراموشی

بازیابی رمز دوم تلگرام

چگونه تایید دو مرحله ای تلگرام را غیر فعال کنیم؟ در صورت فراموشی گذر واژه، برای بازیابی رمز دوم تلگرام چه کاری باید انجام دهیم؟ آیا بدون ایمیل و رمز امکان ریست و بازیابی پسورد حساب کاربری هست؟ با ما همراه باش تا بهت بگم چیکار کنی و چجوری رمز و بدست بیاری!

یکی از امکانات خوب تلگرام برای جلوگیری از دسترسی افراد سودجو به حساب کاربری شما همین قابلیت رمز دوم تلگرام است. یعنی اینکه در هنگام ورود به حساب خود کدی که به خط شما ارسال شد را وارد کردید در مرحله ی بعد باید رمز دومی که برای خود از پیش تعیین کردید را وارد کنید.

حالا این رمز و یادتون رفته، چیکار کنیم؟ روش‌های زیر و بخون تا بدونی در صورت فراموشی گذرواژه باید چیکار کنید.

1- شکستن تایید دو مرحله ای تلگرام (وارد اکانت نیستید)

این روش بازنشانی برای اونایی هست که الان به اکانت خود دسترسی ندارند و رمزشون و فراموش کردند. (اگر توی اکانت هستید از روش دوم که کمی پایین‌تر قرار دادیم استفاده کنید)

شما اگه بخواهید وارد حساب بشید بعد اینکه کدی که براتون ارسال شد و وارد کردید به مرحله وارد کردن رمز دوم می‌رسید. اینجا اگر ایمیل از قبل تنظیم کرده باشید با زدن Forgot Password (گذر واژه را فراموش کرده اید) ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد که حاوی رمز یک بار مصرف هست، اما اگه ایمیل ندادید قضیه بد میشه و اینجا دو راه دارید یا به کمک متن زیر رمز و بیاد بیارید یا اینکه در ادامه طبق آموزش حساب خود را ریست کنید.

روش‌هایی برای یاد آوری رمز عبور :

ذهن خود را در وضعیت روزی قرار دهید که رمز عبور اولیه را ایجاد می‌کردید (البته، اگر بتوانید آن وضعیت را به یاد آورید). دوباره فکر کنید و سعی داشته باشید رخدادهای بزرگ و مهم زندگی خود یا چیزهایی که در آن زمان به آنها علاقه‌مند بودید را به خاطر بیاورید. شاید گذرواژه و کامل فراموش نکردید ولی الگوی آن را نمی‌دانید. ما یک لیست قرار دادیم از الگوهایی که اکثر افراد از آن استفاده می‌کنند. به احتمال زیاد پسورد شما هم شامل الگوی زیر می‌باشد.

ما به شما توصیه می‌کنیم تک تک الگوهای زیر و همین الان تست کنید یا این صفحه و ذخیره کرده و در وقت مناسب آن را انجام دهید.

  1. رمزهای معروف مثل 1234 و خود کلمه password و امثال این
  2. شماره تلفن خود را تست کنید، ممکن است بدون صفر باشد یا چند رقم آخر
  3. تاریخ تولد خودتون یا کسی که براتون مهمه
  4. نام فرزند، دوست یا اشخاص مهم در زندگی
  5. شماره ملی، شماره شناسنامه، شماره بیمه، شماره دانشجویی، شماره گواهینامه و …
  6. اسم حیوان خانگی یا شخصی که بهش علاقه دارید، اسامی بازیگران، فوتبالیست‌ها و اشخاص مهم
  7. حروف بزرگ و کوچک مهمه، شاید حرف اولش حروف بزرگ باشه، مثلا رمز ali7878 با Ali7878 فرق داره!
  8. تاریخ سالگرد ازدواج یا واقعه مهمی
  9. ترکیب عدد و حروف، مثلا اسم + 4 رقم شماره (Ali2255)
  10. شاید همون رمزی که براتون اس ام اس شده و گذاشتید، یه سر به لیست پیامک بزنید
  11. رمزهای کارت بانکی و گاو صندوق و …

شما با کمی صبر و فکر کردن عمیق در محیط خلوت به نتیجه خواهید رسید. الگوهای گفته شده را تک تک مرور کنید حتی اگه طول بکشه! چون ارزشش و داره.

اگر هم رمز و می‌دونید ولی میزنه غلط است، اینجا حتما به حروف بزرگ و کوچیک انگلیسی دقت کنید. تلاش کنید اگر اطلاعات مهمی دارید عجولانه رفتار نکنید و چند روزی فکر کنید و بعد بیایید برای ریست کردن، اگرم هیچ جوره یادتون نمیاد و یا گفتگوها مهم نیست حساب و ریست کنید تا رمز شکسته شده و مجدد وارد اکانت شوید.

ریست کردن اکانت تلگرام (مناسب کسایی که ایمیل بازیابی ندادند)

توجه کنید با ریست شدن حساب تمامی اطلاعات شما برای همیشه حذف خواهد شد و قابل بازیابی نخواهد بود، اگر مطمئن هستید ابتدا شمارت و وارد کنید و رمز اول و بزنید تا مثل عکس زیر به وارد کردن Password (همون رمز دوم) مواجه شوید. در اینجا روی Forgot password (گذر واژه را فراموش کردیه اید) بزنید.

چگونه رمز دوم تلگرام رو فراموش کردم

پس از طی مراحل بالا دراین مرحله باید Reset My Account (بازنشانی حساب کاربری) را بزنید.

چگونه گذرواژه تلگرام را برداریم

حالا روی RESET ACCOUNT (بازنشانی حساب کاربری) بزنید

بازنشانی حساب کاربری تلگرام

پس از زدن ریست شاید فوری کادر نام و نام خانوادگی بیاد و بتوانید وارد شوید و شاید هم بگه بعد 7 روز اکانت شما ریست خواهد شد.

همانطور که گفتیم قبل از اینکه این گزینه را انتخاب کنید باید بدانید با ریست کردن می‌توانید وارد تلگرامتان شوید ولی تمامی چت ها، گروهها، کانال ها و پیام ها و عکس ها و .. پاک میشود و قابل بازیابی توسط پشتیبان تلگرام هم نیست. پس اگر می‌دانید به هیچ وجه نمی‌توانید رمز خود را بدست آورید از این گزینه استفاده کنید.

با انتخاب گزینه ریست 7 روز بعد اکانت شما مجدد قابل استفاده است ، مدت زمان 7 روز برای ریست شدن برای بعضیا الزامی است و شما نمی‌توانید زودتر اینکارو انجام دهید

نکته: اگر ریست کردید و قبل 7 روز رمز یادتون اومد با ورود به اکانتتون عملیات ریست به صورت خودکار غیر فعال میشود

2- شکستن تایید دو مرحله ای تلگرام (توی اکانت هستید)

این روش بدرد اونایی میخوره که توی اکانت خود هستند اما رمز دومرحله‌ای و فراموش کردند و اگه روزی تلگرامشون پاک بشه به مشکل می‌خورن، خب ابتدا تلگرامتون و بروزرسانی کنید و وارد تنظیمات آن شوید و به Twe-step Verification بروید.

شکستن تایید دو مرحله ای تلگرام

خب شما که رمز و یادتون نیست پس فراموشی رمز یا Forget Password و در انتهای صفحه بزنید.

تایید دو مرحله ای تلگرام را فراموش کردم

اگه ایمیل دادید و دسترسی دارید سریع به صندوق ورودی ایمیل خود بروید و کد ریکاوری و در اینجا وارد کنید، اگه ایمیل ندادید یا دسترسی ندارید Having trouble accessing your email را لمس کرده و Reset و که بزنی بعد 7 روز پسوردتون ریست میشه و شما می‌توانید یه پسورد جدید انتخاب کنید.

به همین راحتی هیچی از اطلاعات و گفتگوهای شما هم پاک نخواهد شد.

شکستن تایید دو مرحله ای تلگرام بدون ایمیل

بازیابی رمز دوم تلگرام بدون ایمیل

این روش ریست کردن حساب کاربری فقط برای افرادی قابل انجام است که رمز اول خود را دارند ( همون کدی که به سیم کارت ارسال میشه )، یعنی اگر به سیم کارت خود دسترسی ندارید نمی‌توانید از این روش استفاده کنید و افراد دیگر هم تا رمز اول شمارو نداشته باشند نمی‌توانند به تلگرام شما دست پیدا کنند.

اگه اطلاعات براتون خیلی مهمه و نمی‌خواهید براحتی اونو از دست بدید عجولانه تصمیم نگیرید. ممکنه گذر واژه بعدا یادتون بیاد و محتوای شما از بین نره! از تاریخ تولد تا اسم حیوان خانگی و سریال و چیزهای مورد علاقتون تست کنید شاید یکی از آنها همان گذرواژتون باشه!

توصیه می‌شود حتما هنگام فعالسازی تایید دو مرحله‌ای یک ایمیل در دسترس جهت بازیابی رمز، درصورت فراموش کردن آن ،تعیین کنید تا مجبور به ریست و پاک شدن تمامی چت، گروه و کانال‌های اکانت خود نشوید.

guest
نام باید حداقل 3 حرفی باشد
266 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
پیمایش به بالا