خانه » تلگرام » انتقال سرور تلگرام به ایران | CDN دروغ یا راست؟!

انتقال سرور تلگرام به ایران | CDN دروغ یا راست؟!

انتقال تلگرام به ایران

حتما خبرهایی زیادی از انتقال سرور تلگرام به ایران شنیدید و اینکه این کار مخالفان و موافقان خودش و دارد ولی باید بدانید که در واقع سرورهای telegram به ایران منتقل نشده اند و در واقع چیز دیگری اتفاق افتاده است.
پاول دورف قرارگرفتن CDN تلگرام در ایران را تایید کرد.
اشتباه نکنید که این روش ربطی به انتقال سرور تلگرام به ایران ندارد و در واقع یک مزیت بسیار عالی برای کاربران تلگرام در ایران است که محتوا را با سرعت بیشتری ارسال و دریافت کنند.

Content Delivery Network که به اختصار CDN خوانده می‌شود شبکه توزیع محتوا است که سرورهای شبکه جهانی اینترنت را پوشش میدهد و محتواهای تلگرام در سرورهای متعددی در سراسر دنیا قرار داده می شود و دسترسی مردم هر منطقه به تلگرام آسانتر میشود و هر کاربر محتواهای درخواستی خود را از نزدیکترین سرور دریافت خواهد نمود.

CDN‌ توانایی بازکردن محتوا را ندارد .و بدانید که امکان حذف کردن یا سانسور بخشی از داده‌ها امکان پذیرنیست. در صورتی که محتوایی پاک شود و یا دستکاری شود کاربر به جای دریافت آن از سی دی ان از سرور اصلی تلگرام دریافت میکند و به این ترتیب امنیت محتوا و داده ها در هر صورتی حفظ خواهد شد.

خبر انتقال سرورهای تلگرام

ما در Telegram دوست داریم تکنولوژی های پیچیده ای را بسازیم که سرعت را با امنیت ترکیب کنند. با شروع ورژن 4.2، از C-D-N پشتیبانی می کنیم. CDN ها گره های ذخیره سازی شخص ثالث هستند که ما برای ذخیره سازی ویدیوها و عکس های موجود در دسترس در کانال های عظیم (به عنوان مثال با 100،000 + مشترکین) برای کاربران در مکان های دور که Telegram محبوب است، استفاده می شود. این باعث افزایش سرعت دانلود برای ده ها میلیون کاربر خواهد شد زیرا ذخیره سازی سی دی ان اجازه داده می شود که اطلاعات را برای رسیدن به فاصله های کوتاه تر و جلوگیری از تنگناها که بین مناطق وجود دارد. گرچه این گره های ذخیره سازی تنها برای موقت رسانه های عمومی استفاده می شود (تصور کنید نسخه های تلگرام از بازدید های یوتیوب فوق العاده محبوب)، تمام داده هایی که از طریق آنها عبور می شود با یک کلید ناشناخته برای گره های ذخیره سازی رمزنگاری می شود. به عبارت دیگر، ما با این گره های ذخیره سازی (CDN) رفتار می کنیم همانطور که ما با ارائه دهندگان اینترنت خود را درمان می کنیم – آنها فقط رمزنگاری ناخواسته را نمی توانند رمزگشایی کنند.

guest
نام باید حداقل 3 حرفی باشد
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
پیمایش به بالا