ساخت ربات تلگرام با بات‌ فادر {BotFather} به همراه دستورات

ساخت ربات تلگرام

در این بخش با آموزش ساخت ربات تلگرام به وسیله بات فادر در خدمت شما هستیم. این آموزش بصورت تصویری نحوه کار با BotFather، دستورات کامل باتفادر و نحوه ساخت توکن شناسه آیدی عددی را یاد خواهید گرفت.

اگر بخوایین هر نوع ربات در تلگرام با php یا پایتون برنامه نویسی کنید و بسازید نیاز دارید که یک ربات رایگان به همین روش ایجاد کنید که اینکار در تلگرام به کمک بات فادر انجام خواهد شد. در واقع این اولین قدم در طراحی هر نوع رباتی در تلگرام است.

ربات پدر نام کاربری و رمز را در قالب یک متن به نام توکن ارائه میده که در ادامه با معنی توکن آشنا خواهید شد. با این بات فقط یک شناسه در تلگرام ایجاد میکنید و برای راه اندازی بات نیاز به کدنویسی یا سورس های آماده دارید

شروع ساخت ربات تلگرام با BotFather

همانطو که گفتیم هر کسی میخواد برای خود ربات بسازد در مرحله اول باید اکانت ربات مورد نظرش را بسازد، برای ساخت ربات تلگرام ابتدا در تلگرام خود BotFather را سرچ کنید و ربات را استارت کنید. این بات تیک آبی دارد و رسمی میباشد.

ساخت ربات تلگرام با باتفادر

پس از استارت ربات برای ساخت ربات جدید دستور newbot/ را بزنید. البته از طریق دستورات آماده همانند عکس زیر هم میتوانید استفاده کنید.

ساخت ربات تلگرام

سپس باید یک نام برای بات خود قرار دهید. فرقی نمیکند نام فارسی باشد یا زبان دیگری و بعدا هم میتونید تغییرش بدید.

ساخت ربات تلگرام

حالا از شما میخواد که یک آیدی برای ربات خود انتخاب کنید. آیدی حتما باید انگلیسی و در اخرش عبارت bot یا bot_ باشد. اگر درست انجام داده باشید بات فادر به شما یک توکن میدهد که از آن برای اجرای ربات استفاده میشود. (توجه کنید که آیدی بات را نمی‌توانید بعدا تغییر دهید، پس در انتخاب آن دقت کنید)

کاراکترهای آیدی بین 5 تا 32 حرف میباشد و فقط شامل اعداد و حروف انگلیسی به همراه underscore ( _ ) میباشد. توصیه ما اینه یوزرنیم بیشتر از 10 کاراکتر نشود. هرچی کمتر بهتر و بخاطرسپردن اون توسط کاربران راحتتر است

نکته: یوزرنیم نمیتونه با اعداد شروع بشه

نحوه کار با ربات بات فادر

خب توکن شما اماده شده و میتوانید در جایی که قراره ربات اجرا بشه قرار دهید. آیدی عددی ربات ما هم 1181279396 هست که اگر جایی نیاز شد بدونید اینجوری هست.

کد جلوی Use this token to access the HTTP API همون توکن است و برای هر باتی که میسازید متفاوت میباشد

شما پس از ساخت ربات میتوانید برای اون تصویر، توضیحات و غیره هم قرار دهید که برای اینکار دستور mybots/ را بزنید و ربات مورد نظر خود را انتخاب کنید.

لیست کامل دستورات ربات تلگرام

سپس Edit Bot را بزنید. این منوی اصلی بات شما هست. پرداخت ها، حذف ربات و … را در این بخش میتوانید انجام دهید

دستورات botfather

حالا شما میتوانید با منوی زیر ربات خود را تکمیل کنید. این مشخصات را هر وقت خاستید میتونید تغییر بدید.

ساخت ربات تلگرام

لیست کامل دستورات ربات تلگرام

شما گزینه هایی در اختیار دارید که با آن میتوانید موارد زیر را انجام دهید. دستورات بات فادر محدودیتی ندارد ولی ممکن است پس از تغییرات اندکی طول بکشد که روی بات شما اعمال شود.

Edit Name

نام بات خود را تغییر دهید، نام بات میتونه به هر زبانی باشد و در هر زمانی قابل ویرایش است. (نباید زیاد طولانی باشد)

Edit About

یک معرفی برای بات خود بنویسید. این معرفی شبیه بیو پروفایل هست و یک توضیح کوتاه و تکمیلی درباره بات شما هست. بهتر است یک متن خوب و سئو بنویسید که شاید گوگل هم ربات شما را در نتایج ایندکس کنه! البته محدودیت کاراکتر دارید

Edit Description

هم یک توضیح کوتاه برای صفحه اصلی بات خود بنویسید. قبل از اینکه کاربر دکمه استارت و فشار بده یک متن کوتاه درباره عملکرد و کارهایی که این ربات میتونه انجام بده وجود دارد. شما به کمک این دستور میتونید اون متن را در ربات تلگرام خود ویرایش نمایید.

Edit Botpic

یک تصویر برای ربات خود انتخاب کنید. بصورت فایل ارسال نکنید و مثل عکس ارسال کنید.

/setname – تغییر نام بات
/setdescription – توضیحات ربات را تغییر دهید
/setabouttext – تغییر اطلاعات درباره اطلاعات
/setuserpic – عکس پروفایل ربات را تغییر دهید
/setcommands – لیست دستورات را تغییر دهید
/deletebot – حذف کامل بات
/token – ایجاد توکن
/revoke – غیرفعال کردن توکن
/setinline – تغییر حالت درون خطی
/setinlinegeo – درخواست های مکان یابی خطی را تغییر دهید
/setjoingroups – آیا کاربران میتوانند ربات شما به گروه ها اضافه کنند؟
/setprivacy – تغییر حالت حریم خصوصی در گروهها

در واقع یکی از عوامل موفقیت پیامرسان تلگرام و ماندگاری اون اینه که تلگرام به صورت مداوم به امکانات خود برای آسان تر کردن برخی از کارهای وبمستران و به خصوص افراد دارای کسب و کار اینترنتی می افزاید.

آیا ربات های تلگرام امن هستند؟

صد در صد امنیت بات ها بسیار بالا است و سعی کنید که توکن خود را به بقیه ندهید. کلید API (توکن) یک کلید مهم است که فقط حساب شما را کنترل می کند.

ربات های تلگرام از نظر کاربرد بسیار مهم هستند زیرا اجازه رمزگذاری بر روی داده ها را نمی دهند. این دارای ویژگی های سفارشی ساخته شده است که شما را قادر می سازد از بسیاری از روش های امن تر از این برنامه لذت ببرید.

طبق تحقیقات انجام شده توسط یک خبرنگار ، این امنیت نسبت به متن استاندارد از امنیت متفاوتی برخوردار است و هیچ نوع محتوای غیراخلاقی را در آن به اشتراک نمی گذارد. این لایه ها با انواع مختلف برنامه نویسی کار می کند ، که باعث می شود رمزگذاری آن بسیار مقاومت کند.

هکرها سعی کرده اند مشاهده کنند که تا چه اندازه می تواند در برابر یک فعالیت رمزگذاری در مورد این برنامه خاص مقاومت کند. پس از آن مشخص شده است که ورود به آن کار ساده ای نیست زیرا دستیابی به کلید API Bot با مشکل روبرو شده است. یک کلید API بخشی جدایی ناپذیر از آن است. بدون داشتن کلید API کسی نمیتونه ربات را هک کند.

برای کسب اطلاع بیشتر به صفحه bot مراجعه کنید

guest
نام باید حداقل 3 حرفی باشد
4 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
پیمایش به بالا